10 Οκτωβρίου 2009

Παιδεία!!! 2

...Συνέχεια!
Από την άλλη, ορισμένα μαθήματα θα έπρεπε να είναι επιλογής! Γιατί να μαθαίνουμε όλοι θρησκευτικά? Επίσης και τα θρησκευτικά θα μπορούσαν να διδάσκονται αλλιώς! Σε μορφή διαλόγου! Ανταλλαγή απόψεων σχετικά με την θρησκεία κ.ο.κ! Δεν θα ήταν πιό ευχάριστο έτσι? Επίσης γιατί να εξετάζονται τα θρησκευτικά? Για να δουμε αν είμαστε καλοί χριστιανοί ή για να διαπιστώσουμε αν μάθαμε καλά τις απόψεις του ανθρώπου που έγραψε το βιβλίο? Τι σας μένει περισσότερο? Όσα συζητάτε πολιτισμένα με ανταλλαγή απόψεων ή όσα διαβάζετε σε συνεχόμενα, ατελείωτα κείμενα βιβλίων?
Επιπλέον, γιατί όλοι μας εξειδικευόμαστε τόσο σε όλα τα μαθήματα? Δηλαδή, αν εγώ γίνω φιλόλογος τί χρειάζομαι τις συναρτήσεις? Αν γίνω μαθηματικός τί χρειάζομαι την αρχαία μετάφραση? Αν γίνω χημικός γιατί χρειάζομαι τον Παπαδιαμάντη? Ας μαθαίναμε τα βασικά σε όλους τους τομείς. Δηλαδή ας μαθαίναμε ό,τι μας χρειάζεται πραγματικά στην καθημερινή μας ζωή και όχι πολλά και ανούσια πράγματα! "Σοφός δεν είναι αυτός που ξέρει τα πολλά αλλά αυτός που γνωρίζει τα χρήσιμα"!!! Π.χ Ας διδαχθούμε μαθηματικά μέχρι της τετραγωνικές ρίζες και τις δυνάμεις. Ας διδαχθούμε αρχαία όσο μας χρειάζεται για να κατανοήσουμε την γλώσσα μας καλύτερα! Ας μάθουμε χημειά και φυσική και ας τα συνδέσουμε με τις καθημερινές χρήσεις τους στην ζωή μας!!! Από εκεί και πέρα, ας γίνονται επιλογές μαθημάτων ανάλογα με το μελλοντικό επάγγελμα, σε γεινκά πλαίσια, αρχικά και πιό συγκεκριμένα εν συνεχεία!!!
Πως σας φάνηκαν οι ιδέες μου???? Σχολιάστε...

6 σχόλια :

Ανώνυμος είπε...

Crux, η γνώση δεν είναι ένα χρηστικό εργαλείο. Είναι το μέσο για να διευρύνει κανείς το πνευματικό του πεδίο, να οξύνει την κρίση του, να ενισχύσει την αντίληψη του, να τροφοδοτήσει τη φαντασία του και να ικανοποιήσει τις αναζητήσεις του. Η κοινωνία, βέβαια, με τις απαιτήσεις της, μας έχει επιβάλλει να την αντιμετωπίζουμε σαν επένδυση, σαν επιταγή που ακόμα και ακάλυπτη να εξαργυρώνεται. Πόσοι που αποφήτησαν με 19&10/13 αδυνατούν να παίξουν στο Trivial Pursuit :-/ αλλά είναι φορτωμένοι με μεταπτυχιακά και διδακτορικά. Διαφωνώ μ'αυτό που λες τί χρειάζεται τον Παπαδιαμάντη αυτός που θα γίνει χημικός. Η ολοκλήρωση μια προσωπικότητας δεν πετυχαίνεται με μονομερή ενίσχυσή της, θέλει απ'όλες τις μεριές χτίσιμο. Πριν 6 χρόνια τελείωσα το Πολυτεχνείο και ενσυνείδητα διάλεξα άσχετο επάγγελμα από τις σπουδες μου. Αν και φαινομενικά οι γνώσεις μου είναι άχρηστες, εγώ θεωρώ ότι χωρίς αυτές δεν θα 'χα τον τρόπο σκέψης, τη διορατικότητα, την αντίληψη που έχω τώρα στη δουλειά μου.
Βέβαια συμφωνώ απόλυτα ότι η ιστορία και τα θρησκευτικά γίνονται με λάθος τρόπο, που δεν επιτρέπει στο μαθητή να την επεξεργαστεί, να την κατανοήσει, να την κρίνει. Του σερβίρεται και υποχρεωτικά χωρίς να την περιεργαστεί, χωρίς να τη μυρίσει πρέπει να την φάει. Όπως με λάθος τρόπο διδάσκονται και τα μαθηματικά. Στείρα και στεγνά.
Σίγουρα εσύ που είσαι πιο μέσα στα πράγματα νιώθεις καλύτερα τις αδυναμίες και τα κενά του εκπαιδευτικού συστήματος. Αλλά όπως λέει και ο "Τάκης ο Περιστέρης" ;) μην ξεχνάς : H γνώση είναι δύναμη.
Sorry για όλο αυτό το κατεβατό.

Crux είπε...

Χρωματιστή γιατί απευθύνεσαι σε εμένα ? :D Υπενθυμίζω ότι είμαστε 3 άτομα στο blog που γράφουμε απλώς εγώ γράφω πιο συχνά.Όσον αφορά το άρθρο του revolutioner δεν το διάβασα ακόμη και μάλλον δεν θα το διαβάσω σήμερα επειδή είμαι άρρωστος και το νιονιό μου ταξιδεύει.
Για το κατεβατό μην ανησυχείς.Δεν βαριόμαστε ούτε κουραζόμαστε να διαβάζουμε τα σχόλια των αναγνωστών μας.Αντιθέτως χαιρόμαστε που γίνεται καλή συζήτηση.

Ανώνυμος είπε...

Ωχ!Όντως από συνήθεια δεν πρόσεξα την υπογραφή. Διαβίβασέ το.
Περαστικά.

Crux είπε...

Χρωματιστή διάβασα το άρθρο.Το θέμα είναι ότι αυτή τη στιγμή το σχολείο έχει τρελές απαιτήσεις απ΄το μαθητή.Αναμφισβήτητα είναι χρήσιμη η γενική γνώση για δημιουργία συνειδητοποιημένων προσωπικοτήτων.
Ένα τεράστιο πρόβλημα αυτή τη στιγμή είναι η βαθμολογία που υπάρχει παντού.Διαγωνίσματα παντού και σε κάθε μάθημα,φροντιστήρια και υπερβολική θεωρία.Για να καταλάβεις υπάρχουν πολλοί καθηγητές που θέλουν σε μια ερώτηση κρίσεως να γράψεις αυτά που λέει το φυλλάδιο που σου έδωσαν.Δεν υπάρχει πλέον τι πιστεύετε ότι λέει ο ποιητής.Υπάρχει μόνο ο ποιητής λέει αυτό.Το ίδιο γίνεται και στα φιλολογικά μαθήματα όπως λογοτεχνία,έκθεση κτλ αλλά και σε μαθήματα όπως τα θρησκευτικά όπου ένα βιβλίο γραμμένο από ανθρώπους που ζούσαν πριν 2.500 θεωρείται αλάνθαστο και τέλειο.
Για να καταλάβεις τι γίνεται αν δεν λες στο καθηγητή αυτά που θέλει να ακούσει και άμα δεν γλύφεις τότε ξέχνα το βαθμό.Λίγοι είναι οι σωστοί καθηγητές που φέρονται με αξιοπρέπεια στο μαθητή.
Στο λύκειο πιστεύω πρέπει να γίνεται αυτό που λέει ο revolutioner.Πρέπει να δίνεται μεγάλη έμφαση στη κατεύθυνση που θέλει ο μαθητής να περάσει.Δεν λέω να μην διαβάζει παπαδιαμάντη αλλά απ΄τη στιγμή που περνάς τεχνολογική δεν θα έπρεπε να σε βαθμολογούν στον παπαδιαμάντη.Ο καθένας έχει τις κλίσεις του.Η κοινωνία σήμερα έχει απαιτήσεις που δεν είχε ποτέ άλλοτε.
Αυτό το γενικό φόρτωμα από παντού δεν σε αφήνει να βάλεις ένα καθαρό στόχο και να χτυπήσεις μεταφορικά εκεί που θέλεις.Ένα παράδειγμα είναι η τελευταία θέση στην Ευρωπαϊκή κατάταξη στους διαγωνισμούς μαθηματικών.
Υποστηρίζω τη γενική γνώση όχι όμως τη γενική βαθμολογία.Γιατί η γενική βαθμολογία και κάνει πιο δυσάρεστο το μάθημα του Παπαδιαμάντη όταν είσαι τεχνολογική και σε αγχώνει και πάνω απ΄όλα δεν σε αφήνει να αναπτύξεις όσο χρειάζεται τις ικανότητές σου στα μαθηματικά πχ ή στη φυσική.
Είναι λάθος να θεωρήσει κανείς ότι η μη γενική βαθμολογία θα κάνει το μαθητή να μην ενδιαφέρεται για τα μαθήματα που δεν βαθμολογείται.Είναι στο χέρι του καθηγητή να κάνει ενδιαφέρον το μάθημα και να κάνει το μαθητή να το αγαπήσει.Όταν ο μαθητής δεν λειτουργεί υπό πίεση και υπό το άγχος για το φόρτωμα ασκήσεων στο σπίτι και έλλειψη ελεύθερου χρόνου, τότε θα μάθει λίγα πράγματα για τον Παπαδιαμάντη που θα τα θυμάται όμως για όλη του τη ζωή.Αν βαθμολογούταν θα μάθαινε πολλά πράγματα που θα τα θυμόταν για λίγο καιρό.Το μυαλό όταν υπερφορτώνεται καταρρέει.
Με συγχωρείς και εμένα για το κατεβατό.
Φιλικά,
Crux :)

revolutioner είπε...

Όταν λέω πως δεν χρειάζεται ιδιαίτερη εξειδίκευση, δεν εννοώ πως είναι ανούσιο να λαμβάνεις γενικές γνώσεις!!! Φυσικά είμαι υπέρμαχος των γνώσεων αλλά όχι των περιττών!!! Εγώ προσωπικά λατρεύω τον Παπαδιαμάντη και σχεδόν όλα τα μαθήματα μου αρέσουν γιατί προσπαθώ μόνος, φυσικά, να αποκομίσω ουσιώδιες γνώσεις από όλα!!! Revolutioner

Ανώνυμος είπε...

Γεια σου Revolutioner.
Ωραίο αυτό που λες ότι σ'ενδιαφέρουν όλα τα μαθήματα και μπορείς να τα αντιλαμβάνεσαι σαν πηγή ευχαρίστησης. Το καθένα άλλωστε καλύπτει διαφορετική ανάγκη,άλλο την περιέργεια,άλλο την ευαισθησία, άλλο την όξυνση της νοημοσύνης, άλλο τη φαντασία κ.ο.κ.
Και όντως σοφος δεν είναι αυτός που ξέρει πολλά. Απλά θα ήθελα να προσθέσω ότι ίσως είναι και αυτός που έχει κρίση και μπορεί να κάνει σωστή διαχείριση της γνώσης του.