Αναρωτιέμαι πολλές φορές, γιατί η παιδεία μας είναι τόσο "υψηλού" εππιπέδου??? Γιατί διδασκόμαστε ορισμένα μαθήματα και γιατί μας διδάσκουν ξεπερασμένοι καθηγητές!!! Επίσης με απασχολέι το ερώτημα, τι κάνω στο σχολείο?
Καθημερινά, πηγαίνουμε σε έναν μουντό, γκρίζο χώρο. Καθόμαστε σε ξύλινες παλαιολιθικές καρέκλες. Αλλά αυτά δεν με ενοχλούν προσωπικά! Με ενοχλεί το γεγονός οτι είμαι αναγκασμένος να κάθομαι και να ακούω τις απόψεις του κάθε καθηγητή που εισέρχεται στην αίθουσα με το εξουσιαστικό ύφος για να επιβληθεί σε καμιά εικοσαριά παιδια!!! Αλλά και πάλι δεν με ενοχλεί να ακούω τις απόψεις τους! Με πειράζει πως δεν μπορώ να εκφραστώ ελεύθερα και να πω αυτό που αισθάνομαι γιατί γνωρίζω τις επιπτώσεις του "αντιεξουσιαστικού" λόγου μου!
Από την άλλη, καθημερινά επί τόσα χρόνια διδάσκομαι ορισμένα μαθήματα "ανούσια" και τόσο ψεύτικα που αναρωτιέμαι τί κερδίζω από αυτά!!! Επίσης, όμως και αυτά τα μαθήματα τα οποιά θεωρώ χρήσιμα διδάσκονται με τέτοιο τρόπο που με κάνουν να τα απορρίπτω!
Ας εκφράσω όμως, την απλή, προσωπική μου άποψη για το πως θα μπορούσε εύκολα να μεταβληθεί προς το καλύτερο (κατά την γνώμη μου) η παιδεία!!!
Ορισμένα μαθήματα δεν θα έπρεπε να διδάσκονται σε μικρά παιδεία π.χ Η ιστορία σε μικρές ηλικίες ίσως θα έπρεπε να αφορά μόνο προϊστορία, μυθολογία, Όμηρο κ.α Έτσι δεν θα αναγκάζαμε τα μικρά παιδιά να ασπαστούν έντονα εθνικιστικές απόψεις. Στη συνέχεια όταν τα παιδιά βρίσκονταν σε μία πιό ώριμη ηλικία και θα αντιλαμβάνονταν τον όρο αντικειμενικότητα, να διδάσκονταν ιστορία του έθνους! Αλλά και η ιστορία δεν θα έπρεπε να είναι απόλυτη αλλά διαλακτική. Και να γίνεται σε μορφή διαλόγου, όχι ομιλίας ενός! Έτσι θα γινόταν πιό ευχάριστο, πολιτισμένο μάθημα ουσίας! Διότι οι απόψεις και η ανταλλαγή τους διαμορφώνουν τον πολιτισμό! Τέλος, γιατί να εξετάζετε η ιστορία? Για να ευνοεί την παπαγαλία! Όποιος θέλει μαθαίνει και όποιος δεν θέλει δεν μαθαίνει!!!
Συνεχίζεται...
2 σχόλια :
i ousia gia mena??? << opoios thelei mathainei kai opoios den thelei den mathainei>> !!!
Αυτή είναι μια πολύ προοδευτική άποψη που όμως δύσκολα θα ασπαστεί από πολλούς.Όσον αφορά την Ιστορία σαν μάθημα χρειάζεται.Χρειάζεται όμως μια αντικειμενική ιστορία που τη διδάσκουν αντικειμενικοί καθηγητές.Δυστυχώς η ιστορία μας παρουσιάζει τις κατακτήσεις μας ως νίκες και τις κατακτήσεις τον άλλον ως σφαγές.Δίνει την αίσθηση της πάντοτε αμυνόμενης & καλής Ελλάδας.Ο Αλέξανδρος που έκαψε ολόκληρος πόλεις και προχώρησε σε κατακτήσεις χρησιμοποιώντας βία χαρακτηρίζεται ως μέγας επειδή διέδωσε τον ελληνισμό.Αν το σκεφτόταν κάθε χώρα αυτό,το ότι δηλαδή είναι η καλύτερη και πρέπει να διαδώσει με τη βία το πολιτισμό της στους άλλους λαούς,τότε τώρα θα είχαμε παγκόσμιο πόλεμο.
Για τον Τζέκις Χαν και τον Ταμερλάνο έχουμε ακούσει πολλά.Επίσης και για τη Μικρασιατική καταστροφή.Είπαν όμως ποτέ τα βιβλία τι έκαναν οι σταυροφόροι?Σούβλιζαν άτομα και τα έτρωγαν,έσφαζαν,ακρωτηρίαζαν,σκότωναν,
για ένα ξύλο που λεγόταν ιερό.
Για να αποπροσανατολίσει η ιστορία δεν χρειάζεται να πει ψέματα.Η παράληψη είναι εξίσου σημαντική με το ψέμα.Το ότι δηλαδή ο Βενιζέλος ήταν επεκτατιστής και φύγαμε 200 χιλιόμετρα μέσα στη Τουρκία ενώ οι μεγάλες δυνάμεις έλεγαν θα μείνετε Σμύρνη δεν παίζει ρόλο για την μικρασιατική καταστροφή?
Εν κατακλείδι δυστυχώς η ιστορία δημιουργεί φανατισμό και εθνικισμό με έμμεσο και πονηρό τρόπο.
Δημοσίευση σχολίου