27 Αυγούστου 2009

Τα παράλογα του χριστιανισμού.

Σημειώνοντας μόνο ορισμένα απο αυτά μιας και είναι πολλά,θα αναφέρω τρία παραδείγματα μόνο, στα οποία είναι φανερή θα έλεγα η ανθρώπινη παρέμβαση.Στην ουσία δεν υπάρχει θεϊκή παρέμβαση,όλο το κείμενο πιστεύω εγώ χωρίς να εκπροσωπώ τους χριστιανούς, είναι ολοκληρωτικά και μοναδικά γραμμένο από ανθρώπους,απλούς σαν και εμάς αλλά σε μια παλαιότερη εποχή με παλαιότερες αντιλήψεις.

1) Το μήλο της ΕΔΕΜ
Είναι γνωστή σε όλους μας η ιστορία με το κήπο της ΕΔΕΜ,τον Αδάμ και την Εύα.Ο μύθος (γιατί και επιστημονικά αποδεδειγμένα περί μυθοπλασίας πρόκειται) παρουσιάζει το ανδρόγυνο ως τυχερό και ευλογημένο.Βρίσκεται σε ένα παραδεισιακό μέρος και έχει όλα όσα του χρειάζονται.Αυτό και μόνο δεν συμβαδίζει και δεν συμβάδιζε μάλλον ποτέ με τον απλό καθημερινό πολίτη ο οποίος δούλευε για την εξουσία πληρώνοντας φόρους και δουλεύοντας εκείνες τις εποχές πολύ παραπάνω απ΄ότι δουλεύουμε εμείς τώρα.Δεν υπήρχε ανεξαρτησία και προσωπική ζωή.Όλος ο λαός ήταν υπηρέτης του ηγέτη.Οπότε και μόνο η παρομοίωση των θεολόγων του ΑΔΑΜ και της Εύας ως αδέρφια μας σημαίνει ότι μοιάζουμε με αυτούς.Αυτήν την άποψη μπορεί να την χαρακτηρίσει κανείς παράλογη ακόμα και εγκληματική μιας και δεν έχει καμία ομοιότητα η ζωή τους με την δική μας.Είναι σαν να βασανίζεσαι και να σου λένε είσαι ίδιος με τα αδέρφια σου που ζούνε στον Παράδεισο.Εδώ φαίνεται το πρώτο υπονοούμενο και ακούγεται η πρώτη φωνή που μας λέει : Συμβιβαστείτε και υποταχτείτε στο Θεό που σας έδωσε τα πάντα.
Τώρα το δεύτερο και πιο επικίνδυνο υπονοούμενο.Ο Αδάμ και η Εύα λοιπόν που μας λένε οι θρησκευόμενοι ότι είναι γονείς μας,αδέρφια ή οτιδήποτε άλλο και μοιάζουμε,καλοπερνούσαν στον κήπο της Εδέμ.Ο Θεός τους είπε να κάνουν οτιδήποτε αλλά τους έθεσε μια απαγόρευση.Να φάνε μήλα.Έτσι λοιπόν ένα φίδι (συνδυασμένο με το κακό εκείνη την εποχή λόγω του δηλητηρίου του προφανώς) καταφέρνει να τους κάνει να φάνε το μήλο,κάτι σαν τη χιονάτη δηλαδή.

Από μικρό που μου έλεγαν το παραμύθι έλεγα ότι δεν είναι καθόλου κακό να φας ένα μήλο.Δεν έκαναν κακό σε κάποιον.Η θρησκεία λέει ότι ήταν πλεονέκτες.Νομίζω πως στην εποχή μας οποιοσδήποτε ξέρει τι σημαίνει αδηφαγία.Να στραφείς εναντίον του πλησίον σου για να βγεις εσύ κερδισμένος και όχι να απορήσεις για την γεύση του μήλου επειδή κάποιος σου το απαγορεύει.Πολλοί θρήσκοι πιστεύουν πως οι Άθεοι είναι άτομα χωρίς αρχές και αξίες.Αυτό βέβαια είναι ένα μεγάλο ψέμα.Ο καθένας έχει δικαίωμα να πιστεύει όπου θέλει και αυτό σημαίνει δημοκρατία.Όλοι όμως έχουν κάποιους κοινούς κανόνες που ισχύουν για όλους και ονομάζονται νόμοι.Από εκεί και πέρα ο κάθε άνρθωπος αν θέλει μπορεί να ακολουθήσει και άλλους νόμους-περιορισμούς.Δεν έχει όμως κανένα δικαίωμα να κατηγορήσει κάποιον επειδή δεν ακολουθεί τους νόμους που δεν είναι απαραίτητο να ακολουθεί.Δηλαδή τους νόμους της θρησκείας του άλλου.
Θέλω να καταλήξω στο ότι δεν είναι έγκλημα να φας ένα μήλο.Απλώς ο περιβόητος Θεός παρουσιαζόμενος ως τιμωρός το απαγορεύει.Και όταν δεν ακολουθούν το κανόνα του τιμωρούνται.
Το περιστατικό θυμίζει εμένα και τον σκύλο μου.Τον ταϊζω,τον χαϊδεύω και έχει όλες τις ανέσεις του.Όταν όμως ανεβάσει το πόδια του στο τραπέζι μου θα του ρίξω ένα γερό χαστούκι.Γιατί ανάμεσα σε εμένα και τον σκύλο μου υπάρχει ιεραρχία.Τα πάμε καλά όταν πάει με τα νερά μου.Διαφορετικά νευριάζω.
Και εγώ άντε να νευριάζω.Νευριάζει και ο Θεός?Τι σημαίνει Θεός?Πλάσμα ανώτερο από εμάς και δήθεν διαφορετικό.Αλλά εγώ το βλέπω να το παρουσιάζουν κάποιοι αυτό το πλάσμα σαν άνθρωπο.Με ανθρώπινα χαρακτηριστικά.Αγαπάει,συγχωρεί,νευριάζει,τιμωρεί.Λένε πως ο άνθρωπος είναι θεόπλαστος,εγώ θα πω ότι ο θεός είναι ανθρωπόπλαστος μιας και του δώσαμε ανθρώπινα χαρακτηριστικά.Ενώ ο Θεός αυτός νευριάζει και τιμωρεί,δεν έχει καταγραφεί πουθενά να χαμογελάει.Και αυτό επειδή υιοθέτησε τα χαρακτηριστικά των δημιουργών του.Των προφητών και των συγγραφέων δηλαδή.
Για να μην ξεφεύγουμε απ΄το νόημα,ξεφυλλίζοντας ένα βιβλίο του Yalom διάβασα κάτι που μου έκανε μεγάλη εντύπωση.Ο μεγάλος αυτός συγγραφέας και ψυχοθεραπευτής δίνει την άποψή του για το Μήλο της Εδέμ.Το μήλο λέει σηματοδοτεί εκτός της περιέργειας και τη θέληση για εξέλιξη,για περαιτέρω ανάπτυξη.Στην ουσία η θρησκεία μας θέτει έναν περιορισμό να αμφισβητήσουμε και να προχωρήσουμε.Μας απαγορεύει να αναπτυχθούμε πνευματικά.Επιπλέον δεν μας δίνει καν εξήγηση γιατί υπάρχει αυτή η απαγόρευση.Μας λέει μόνο πως είναι για το καλό μας.Όλα σε αυτό το κόσμο είναι για το καλό μας.Συνεπώς το να φας το μήλο σημαίνει αμφισβήτηση και δικαίωμα επιλογής,δικαίωμα να κρίνεις,να εξερευνήσεις και έπειτα να αποφασίσεις με τη λογική.Όμως αυτό δεν το θέλει ο χριστιανισμός, για αυτό εξάλλου παρουσιάζει το Χριστό σαν ποιμένα-βοσκό που οδηγάει το κοπάδι εμάς τα πρόβατα.Το να χαρακτηρίζεις έναν άνθρωπο πρόβατο κάθε άλλο παρά καλό είναι.Σημαίνει πως δεν έχει ελευθερία σκέψης ακολουθεί τη μάζα χωρίς συνείδηση και υποτάσσεται στον ποιμένα.
Και εδώ να πω μια άλλη άποψή μου.Υπάρχει λόγος που ο Χριστός χαρακτηρίζεται ως Θεάνθρωπος και όχι ως Θεός μόνο.Για να πιστέψει ο κόσμος πως μπορούν να υπάρξουν εκπρόσωποι-άνθρωποι του Θεού στη γη.Και φυσικά αν πιστέψουν ότι είναι εκπρόσωπός του θα υποταχθούν σε αυτόν και θα πιστέψουν τα λόγια του.Διαφορετικά ο καθένας θα αναζητούσε το Θεό μέσα του και όχι στα λόγια ενός υποκριτή.Αυτό φυσικά δεν συμφέρει σε μια θρησκεία η οποία έβγαινε και βγαίνει κερδισμένη απ΄τη τυφλή υποταγή και παράλογη υπακοή.

2)Τα του καίσαρος τω καίσαρι τα του Θεού τω Θεώ.
Σε μια εποχή που υπήρχε δουλεία και κοινωνική ανισότητα(στην ουσία αυτοκράτορας και δούλοι) υποτίθεται πως αυτό είπε ο Χριστός.Αποκλείεται ο ιησούς να είπε κάτι τέτοιο.Στην περίπτωση που το έλεγε αυτό σημαίνει ότι υποστήριζε αυτήν την οικονομική και δικαιωματική ιεραρχία.Δηλαδή υποστήριζε την εξουσία.Και όχι μόνο υποστήριζε την εξουσία αλλά αντί να πει τους σκλάβους εργαζόμενους ο Θεός δεν χρειάζεται λεφτά,τους απαντάει αυτά που είναι για το Θεό είναι του Θεού.Άλλος ένας ανθρωπομορφισμός του Θεού ο οποίος φαίνεται να θέλει χρήματα.Στην πραγματικότητα θέλουν χρήματα οι εκπρόσωποί του.Αν ο Χριστός είχε πει κάτι τέτοιο δεν θα είχε σταυρωθεί ποτέ.Ίσα ίσα θα ήταν φιλαράκι του Καίσαρα μιας και με αυτά του τα λόγια φαίνεται ότι προστατεύει τη θέση του.Προστατεύει την αδικία και τον αυταρχισμό του καίσαρα.
Ο Καϊάφας είχε πει πως ο χριστός ήταν άνθρωπος επικίνδυνος για την εξουσία και πως ξεσήκωνε το κόσμο.Και αυτό είναι αλήθεια.Για αυτό και τον σταύρωσαν άλλωστε.Επειδή ήταν απειλή για αυτούς.Ήταν άτομο που αφύπνισε το λαό.Κατά την άποψή μου ήταν επαναστάτης.Όλοι το γνωρίζουμε αλλά λίγοι το παραδεχόμαστε ότι ελευθερία με αρχηγούς δεν μπορεί να υπάρξει,ειδικότερα τότε που οι αρχηγοί δεν εκλέγονταν αλλά ήταν κληρονομικοί!Αν είχε πει αυτή τη φράση ο Ιησούς ο Καίσαρας δεν θα είχε κανένα πρόβλημα μαζί του γιατί ο κόσμος θα τον πίστευε περισσότερο και θα τον πλήρωνε περισσότερο.
Άρα είναι εντελώς άτοπο να πιστεύουμε πως ένας Θεάνθρωπος υποστήριξε με τόσο φανερό τρόπο την πολιτική και θρησκευτική εξουσία.Και ο παραλογισμός μόλις άρχισε...


3) Η θυσία του Αβραάμ.
Το τρίτο και το χειρότερο απ΄τα τρία μηνύματα.
Σύμφωνα με το μύθο ο Θεός ζητάει απ΄τον Αβραάμ να θυσιάσει το γιο του τον οποίο υποτίθεται ότι του χάρισε αυτός μιας και οι γυναίκα του γέννησε μεγάλη.Ο Θεός απαιτεί απ΄τον Αβραάμ να θυσιάσει το γιο του.Ο Αβραάμ πιστεύοντας ότι ο Θεός θα αναστήσει το γιο του προχωράει στη θυσία.Εκείνη τη στιγμή σταματάει τον Αβραάμ ο άγγελος Γιαχβέ, πριν κάνει τη θυσία, και του δίνει ένα ζώο στη θέση του γιου του.

Το ύπουλο και απάνθρωπο μήνυμα που περνάει η παλαιά διαθήκη εδώ είναι το εξής:
Ένας έμπιστος στο Θεό άνθρωπος (συνήθως ηγέτης) είναι ικανός να κάνει τα πάντα,οτιδήποτε ζητήσει ο Θεός.Μάλιστα άμα το θελήσει ο Θεός είναι ικανός και να δολοφονήσει,να αφαιρέσει μια ζωή με την δικαιολογία ότι ο Θεός την έφερε στη γη και αυτός αποφασίζει πως θα την διαχειριστεί.
Για αυτό άλλωστε υπήρξαν και οι θρησκευτικοί πόλεμοι.Για αυτό σήμερα υπάρχει τέτοιο μίσος ανάμεσα στις θρησκείες.Επειδή θρησκείες όπως ο χριστιανισμός και ο μουσουλμανισμός δίνουν στον άνθρωπο την εντύπωση ότι το ανώτερο είναι κάτι που ζητάει χρήμα και αίμα.Είναι αυτό που αποφασίζει για τη μοίρα μας και κουμαντάρει τον κόσμο.

Αν και δεν είναι υποχρέωσή μου να δηλώσω τι πιστεύω θέλω απλώς να πω κάτι.Κανείς δεν ξέρει τι είναι ο Θεός και αν υπάρχει.Για αυτό άλλωστε όλοι μας φοβόμαστε το θάνατο.Γιατί δεν είμαστε σίγουροι,ποτέ δεν θα μπορέσουμε να είμαστε σίγουροι.Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο Θεός δημιουργήθηκε από τη φαντασία των ανθρώπων και έτσι εξηγείτε η ανθρώπινη συμπεριφορά του.Αυτή η αστάθεια της συμπεριφοράς αγάπη,συμπόνοια,νεύρα και τιμωρία αυτή η ανωμαλία της συμπεριφοράς ανήκει στον άνθρωπο και όχι στο Θείο.Αυτό το Θείο το εξηγεί ο καθένας όπως θέλει.Όπως τον εκφράζει και όχι όπως του το επιβάλλουν.
Ο Αγνωστικισμός θα έλεγα είναι η πιο σωστή θεωρία μιας και δεν ξέρουμε αν υπάρχει και πως είναι αυτή η δύναμη που είναι ανώτερη απο εμάς.
Και,σίγουρα αν είναι ανώτερη,δεν μας μοιάζει καθόλου πιστέψτε με.

Δεν υπάρχουν σχόλια :